Vi søker administrasjons- og bemanningsansvarlig

Metis Education (ME) er et privat utdanningskonsern som eier og driver to videregående skoler i Bergen med til sammen 1.100 elever. Vi skal hjelpe unge voksne med å realisere sine utdanningsdrømmer ved å formidle kunnskap med engasjement. Siden 2004 har vi realisert utdanningsdrømmer for titusenvis av elever. Metis Education AS er en aktiv skoleeier og vi er stolt over at våre videregående skoler er to av de mest populære skolene i hele Vestland fylke – offentlig eller privat. Metis Education AS skal være en ansvarlig samfunnsaktør og en del av løsningen på de globale utfordringene med miljø, økonomi og sosial utvikling ved å utdanne ansvarsfulle samfunnsborgere som former en bærekraftig fremtid. Metis Education AS og våre to skoler er lokalisert over 10.000 kvadratmeter i Lars Hilles gate 15 og 17, sentralt i Bergen sentrum, hvor vi har over 150 ansatte.

Administrasjons- og bemanningsansvarlig

Som skoleeier leverer Metis Education AS tjenester til våre to private videregående skoler i Bergen – Metis videregående skole og Bergen Private Gymnas – innen ledelse, skoleadministrasjon, markedsføring og IT-drift. Etter 7 år søker en av våre ansatte nye utfordringer og vi søker derfor etter hennes erstatter.

I stillingen som administrasjons- og bemanningsansvarlig vil en jobbe tett inn mot de to videregående skolene samt bli en nøkkelperson som alle ansatte i utdanningskonsernet vil kjenne til. Vi søker derfor en person som er serviceinnstilt og som trives i en hektisk hverdag med varierte arbeidsoppgaver. Stillingen krever allsidighet, selvstendighet, initiativ, fleksibilitet og god evne til å samarbeide.

Sentrale arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Skoleadministrative oppgaver
  • Bistå skolene med å fylle sitt vikar- og bemanningsbehov
  • Bistå med saksbehandling og elev-inntak til våre videregående skoler
  • Kundebehandling
  • Sentralbord og resepsjonsarbeid – i perioder.
  • Administrere nøkler og adgangskort
  • Lederstøtte
  • Bindeledd mellom skolene og vaktmester/huseier knyttet til drift og vedlikehold av skolenes lokaler

 

Vi ser etter deg som:

  • Er selvstendig og løsningsorientert
  • Er utadvent og initiativrik
  • Er strukturert og liker å ha «mange baller i luften» 
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Har gode samarbeidsevner
  • Er fleksibel, sosial og har godt humør
  • Kan jobbe mot ulike miljø og mennesker på tvers av organisasjonen

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Serviceinnstilt og god kundehåndtering
  • God språkkunnskaper i norsk – skriftlig og muntlig
  • Gode formidlingsevner både muntlig og skriftlig
  • Erfaring fra skoleadministrativt arbeid er å foretrekke
  • Gode Office kunnskaper
  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole er en fordel. Relevant erfaring og/eller spesialistutdanning tilpasset oppgavene som skal utføres kan kompensere for utdanning.

Vi kan blant annet tilby:

  • Gode muligheter for utvikling i et utdanningskonsern
  • Gode kollegaer og et godt arbeidsmiljø 
  • Konkurransedyktige vilkår og betingelser
  • Gode velferdsordninger
  • Flotte og moderne lokaler midt i Bergen sentrum (ved Bergen Storsenter)
  • Fleksibilitet

Tiltredelse etter avtale. 

Har du spørsmål om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med daglig leder og konsernsjef Trond Botnen på tlf. 98 40 51 51 eller e-post: trond@metis.no. 

Kortfattet søknad med CV sendes snarest, men senest innen 19. mai 2021.