Midt i Bergen sentrum

Metis videregående holder til sentralt i Bergen sentrum i Lars Hilles gate 17. Innen tre minutters gange er du midt i Bergen sentrum, på togstasjonen eller på Bystasjonen (med kontinuerlige Bybane- og bussavganger).

Metis videregående er en av de mest populære videregående skolene i Hordaland. På skolen vil du møte dyktige og engasjerte faglærere som er opptatt av din læring, samtidig som de stiller store krav til deg når det gjelder innsats, aktiv deltakelse og medvirkning.

Metis videregående har fokus på bærekraft og miljø, gjennom blant annet å kildesortere, bruke miljøsertifiserte produkter og å sette krav til leverandørene våre.

Utdanningsprogrammene våre er studiespesialisering, toppidrett, medier og kommunikasjon, salg, service og reiseliv og påbygg (VG3).

Over 500 elever

Skoleåret 2022/2023 er vi nesten 590 elever på Metis videregående. Skolen fikk høsten 2013 konsesjon på 180 plasser på studiespesialisering med toppidrett og er i dag det største toppidrettsgymnaset i Hordaland.

Se hvordan vi har det på Metis videregående

Moderne og lyse lokaler

Våre lokaler

Vi legger stor vekt på at lokalene våre skal være lyse og trivelige. Da vet vi det blir enda bedre læringsmiljø og kjekkere for deg som elev.

Fellesareal med kjøkken

Skolen har egen lesesal

Skolen har to store fellesareal med kjøkken som disponeres av elevene.

Ta en tur rundt i lokalene våre

larshillesgate_outside